gofry owsiane przepis

Gofry owsiane


Gofry owsiane – takie w wersji fit :) Idealne dla osób na diecie odchudzającej lub na diecie cukrzycowej. Gofry owsiane to alternatywa dla tradycyjnych gofrów z mąki pszennej. Są chrupiące i idealnie smakują z dżemem i bitą śmietaną, aczkolwiek osobom na diecie bardziej polecam serwować je z jogurtem naturalnym i owocami.


Gofry owsiane przepis

Takie owsiane gofry można przyrządzić z gotowej mąki owsianej bądź też za pomocą blendera zmiksować na gładki piasek płatki owsiane. Osobom na diecie polecam je delikatnie dosłodzić ksylitolem lub erytrytolem. No a Ci, co na diecie nie są oczywiście mogą zaszaleć ze zwykłym cukrem, bitą śmietaną oraz dżemem w postaci dodatków :)

Do wykonania gofrów owsianych, tak samo jak zwykłych gofrów pszennych warto użyć dobrej jakości gofrownicy o dużej mocy, najlepiej powyżej 1000 W. Taka dobrze nagrzana gofrownica będzie wypiekać pyszne, chrupiące gofry. Przed nalaniem ciasta do gofrownicy, pamiętajcie by delikatnie ją natłuścić i dać jej parę minut, by porządnie się nagrzała. Pozwoli to uniknąć tzw. rozklejania (rozrywania się) gofrów. Jeśli gofrownica dobrze się nagrzeje, to gofry wyjdą z formy bez problemu, z ładnie zachowanym kształtem oraz będą bardzo chrupiące.

gofry owsiane

Gofry owsiane – ile kcal?

Z podanych niżej składników wychodzi 6 sztuk gofrów owsianych. Wszystkie razem mają ok. 624 kcal. Jedna sztuka ma ok. 104  kcal bez dodatków. Do kaloryczności gofrów należy potem doliczyć dodany jogurt, owoce, czy też dżem lub bitą śmietanę.

Informacja dla osób z cukrzycą i insulinoopornością: mąka owsiana ma IG (indeks glikemiczny) równy 40.

przepis na gofry owsiane

Gofry owsiane fit – Składniki:

  • 100 g mąki owsianej (u mnie typ 2000, można też użyć płatków owsianych zblendowanych potem na mąkę)
  • 200 ml mleka migdałowego (lub zwykłego)
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • 1 płaska łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka ksylitolu (opcjonalnie inne słodziło – zwykły cukier, miód itd.)
  • 1 łyżeczka oleju rzepakowego do ciasta + odrobina do natłuszczenia gofrownicy

Dodatkowo do podania:

  • jogurt naturalny + owoce (dla osób na diecie cukrzycowej lub z insulinoopornością)
  • bita śmietana, cukier puder, dżem itd. (dla osób nie będących na diecie)

gofry przepis

Przepis na gofry owsiane chrupiące:

  1. Jeśli zamiast mąki owsianej użyjecie płatków owsianych, to najpierw nalezy je rozdrobnić na piasek za pomocą blendera lub młynka.
  2. Białka oddzielić od żółtek. Wrzucić białka do misy miksera, dodać szczyptę soli i ubijać całość na najwyższych obrotach aż powstanie sztywna masa.
  3. W osobnej misce wymieszać ze sobą mąkę owsianą, proszek do pieczenia, mleko migdałowe (lub zwykłe), żółtka, olej oraz ksylitol (można to zrobić za pomocą ubijaczki do jajek lub również zmiksować mikserem). Następnie do tej masy delikatnie wmieszać (np. szpatułką) ubite na sztywną pianę białka.
  4. Gofrownicę o dużej mocy (minimum 1000 W) porządnie rozgrzać (dać jej kilka minut). Następnie delikatnie natłuścić ja olejem, np. za pomocą pędzelka.
  5. Do rozgrzanej gofrownicy nakładać porcję ciasta i piec gofry przez ok. 4 minuty lub do momentu, aż gofry przybiorą ładne złociste zarumienienie. Czas pieczenia gofrów zależy właśnie od mocy gofrownicy, więc może być krótszy lub dłuższy.
  6. Po upieczeniu przełożyć gofry koniecznie na kratkę, by mogły spokojnie odparować i ostygnąć – dzięki temu swobodnemu parowaniu na kratce pozostaną chrupiące.
  7. Z podanych wyżej składników wychodzi 6 sztuk prostokątnych gofrów.
  8. Podawać gofry owsiane z ulubionymi dodatkami. Ja zajadałam gofry w wersji fit z jogurtem naturalnym, malinami i kiwi; zaś mój Mąż w wersji nie fit ;) czyli z dżemem borówkowym oraz bitą śmietana. Smacznego!

deser

Spodobał Ci się ten przepis? Bądź na bieżąco!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.