koktajl z jarmużu banana jabłka przepis

Koktajl z jarmużem, jabłkiem i bananem


Koktajl z jarmużem, jabłkiem i bananem – pyszny delikatnie zielone smoothie o cennych właściwościach. Jeśli macie ochotę na smaczny koktajl jako dodatek do drugiego śniadania, to gorąco polecam ten przepis.

Koktajl z jarmużu i banana

Na naszym blogu kulinarnym mieliście już okazję zobaczyć przepis na koktajl z jarmużu – taki w wersji bardziej bananowej i na wodzie zamiast mleka. Aczkolwiek osobiście uważam, że ten poniższy przepis na koktajl z jarmużem i mlekiem migdałowym jest smaczniejszą wersją, wartą wypróbowania :) Oczywiście to moja subiektywna opinia, bo nie każdy może za migdałami przepada :) Wtedy można spokojnie napój migdałowy zamienić na kokosowy lub tak jak w naszym poprzednim przepisie na koktajl z jarmużu użyć po prostu wody. Decyzja należy do Was :)

Koktajl z jarmużem, jabłkiem i bananem – Składniki:

  • 1 średnie zielone jabłko (np. Golden Delicious, Granny Smith) – ok. 200 g
  • 1 średni banan -ok. 170 g (ze skórką, a bez skórki – 100 g)
  • 1 mała garść jarmużu – ok. 10 g
  • 1 szklanka napoju migdałowego lub kokosowego (250 ml, u mnie Alpro)

Z podanych wyżej składników wychodzą 2 porcje koktajlu. Razem o pojemności ok. 550 ml. Cały koktajl ma ok. 280 kcal, a jedna porcja zaledwie 140 kcal.

Dlaczego warto jeść jarmuż?

Jarmuż to odmiana kapusty o długich, pomarszczonych liściach. W Polsce jest wciąż mało doceniany. Warto jednak wiedzieć, że liście jarmużu są skarbnicą białka, błonnika oraz witamin – przede wszystkim witaminy C (jarmuż jest skarbnicą witaminy C – spośród warzyw więcej mają jej tylko papryka i natka pietruszki) oraz witaminy K. Jest także bogatym źródłem soli mineralnych (głównie wapnia i potasu) oraz zawiera sulforafan, który jest silnym przeciwutleniaczem, a więc polecanym składnikiem w profilaktyce nowotworów.

koktajl z jarmużu fit

Przepis na koktajl z jarmużu i bananem:

  1. Z jabłka wydrążyć gniazda nasienne, skórkę pozostawić. Podzielić jabłko na mniejsze części.
  2. Banana obrać ze skórki, podzielić na mniejsze kawałki.
  3. Do kielicha blendera wrzucić jabłko pokrojone na kawałki, banana, liście jarmużu oraz wlać napój migdałowy (lub kokosowy). Całość zblendować na jednolitą masę. Przelać gotowy koktajl do szklanek. Opcjonalnie można dorzucić kilka kostek lodu. Smacznego!

Polecam również wypróbować przepis na: Koktajl antystresowy i odchudzający oraz wszelkiego rodzaju inne koktajl i napoje bezalkoholowe, na które przepisy znajdziecie na naszym blogu kulinarnym w kategorii: Koktajle, soki i napoje bezalkoholowe


koktajl z jarmużu i banana smoothie z jarmużu i banana

Spodobał Ci się ten przepis? Bądź na bieżąco!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.