bakłażan pieczony

Pieczony bakłażan z orzechami włoskimi


Pieczony bakłażan z orzechami włoskimi – szybka w wykonaniu przekąska, idealna na kolację. Pieczony bakłażan w wersji fit sprawdzi się zwłaszcza na diecie cukrzycowej lub jako danie dla osób z nadciśnieniem ze względu na działanie moczopędne bakłażana.


Pieczony bakłażan z orzechami włoskimi – Składniki na 1 porcję:

Składniki na faszerowanego bakłażana:

  • 1 mały bakłażan – ok. 220 g
  • 2 łyżki orzechów włoskich – ok. 18 g
  • papryka słodka do  smaku
  • sól i pieprz do smaku
  • oliwa lub olej rzepakowy do skropienia bakłażanów (u mnie 2 łyżeczki)

Składniki na sos jogurtowy:

  • 75 g jogurtu greckiego
  • pół małego ząbka czosnku
  • 1 łyżka soku z cytryny (do smaku – lub mniej/więcej wedle upodobań)
  • pół łyżeczki ziół prowansalskich

pieczony bakłażan fit

Przepis na pieczonego bakłażana z orzechami włoskimi:

  1. Bakłażany umyć, osuszyć, oczyścić z szypułek, przekroić wzdłuż na pół, naciąć miąższ głęboko w kartkę.
  2. Ułożyć bakłażany na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce, posmarować oliwą lub olejem rzepakowym, oprószyć papryką słodką (można też wędzoną lub szczyptę chilli) i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st. C (góra-dół, bez termoobiegu) na około 30 minut.
  3. Przygotować sos jogurtowy: jogurt wymieszać z wyciśniętym przez praskę (lub drobno posiekanym) czosnkiem, sokiem z cytryny i ziołami prowansalskimi.
  4. Orzechy grubo posiekać, uprażyć na suchej patelni.
  5. Upieczone połówki bakłażanów wyłożyć na talerze, polać sosem jogurtowym i posypać orzechami włoskimi. Smacznego!

Polecamy również przepis na: fit cukinię faszerowaną.


bakłażan pieczony

bakłażan z piekarnika

Spodobał Ci się ten przepis? Bądź na bieżąco!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.