Kolorowa surówka z marchwi i młodej białej kapusty

Surówka z białej kapusty idealna do obiadu


Surówka z białej kapusty i marchewki – prosta w wykonaniu surówka na słodko-kwaśno. Idealnie smakuje zarówno z młodą kapustą, jak i tą nieco starszą :)

Polecam również przepis: Surówka z młodej białej kapusty i rzodkiewki

Jest to świetny dodatek do obiadu, jest bardzo lekka, ponieważ nie zawiera majonezu i można ją zajadać bez końca. Jeśli lubisz ocet możesz go również wykorzystać do poprawienia walorów smakowych poniższej surówki. W składnikach możesz pominąć cukier jeśli liczysz kalorie, wpłynie to na pewno w jakimś stopniu na smak, ale takie są prawa fit przepisów. Wedle uznania możesz również zmienić proporcje składników, np. wykorzystać więcej białej kapusty. Śmiało możesz eksperymentować ze składnikami. Surówka skomponowana jest z bardzo kolorowych warzyw i bardzo ładnie prezentuje się na stole.

Surówka z białej kapusty i marchewki – Składniki:

  • pół główki młodej kapusty – ok. 560g
  • 2 duże marchewki – ok .400g
  • pęczek koperku
  • 3 łyżeczki cukru (mniej lub więcej wedle uznania)
  • 4 łyżki soku z cytryny (mniej lub więcej wedle uznania)
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • sól i pieprz do smaku

Surówka z białej kapusty i marchewki

Surówka z białej kapusty i marchewki – Wykonanie:

  1. Kapustę pozbawić grubych części,  a następnie potrzeć na tarce lub drobno poszatkować nożem.
  2. Marchewkę umyć, obrać i zetrzeć na tarce o małych lub średnich oczkach.
  3. Wrzucić kapustę i marchewkę do jednej miski, posolić i odstawić na ok. 15-20 minut, a następnie odcisnąć nadmiar płynów, dodać olej, przemieszać.
  4. Koperek drobno posiekać, dodać do miski z warzywami. Następnie doprawić surówkę do smaku cukrem, pieprzem oraz sokiem z cytryny. Wymieszać. Smacznego!

Polecam również przepis: Surówka z młodej białej kapusty i rzodkiewki

Spodobał Ci się ten przepis? Bądź na bieżąco!

3 odpowiedzi na “Surówka z białej kapusty idealna do obiadu

  1. Anonim :

    Przepis bardzo fajny – prosty a efekt smaczny. Zastanawiam się tylko po co dodatek cukru. Jestem wielką przeciwniczką używania cukru i octu spirytusowego w większości przepisów. Da się bez tego wyczarować naprawdę smaczne i zdrowe dania. A jeśli już komuś za mało słodko to na własne potrzeby można użyć miodu. Polecam

    • SłodkaBabeczka :

      Niestety słodzenie miodem, wbrew powszechnego poglądu, nie jest zdrowsze niż słodzenie cukrem. Tak więc jeśli ktoś chce, to może po prostu pominąć cukier ;)

      “Zgodnie z powszechną opinią „miód nie przesładza”. Należy jednak pamiętać, że zawiera on dużą ilość fruktozy, której metabolizm przebiega odmiennie niż metabolizm glukozy: rozkład fruktozy nie podlega mechanizmom sprzężeń w cyklu Krebsa i jej nadmiar jest bezpośrednio przekształcany w kwasy tłuszczowe. Może to niekorzystnie wpływać na gospodarkę lipidową organizmu. Dodatkowo należy podkreślić, że miód może mieć właściwości alergizujące.”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.